Haber Detayı

[video] Bakan Günay: Turist sayısında İngiltere’yi geçtik
GÜNCEL Haberi

FOTOGALERİ  VİDEO   BAKSIʹDAKİ AÇILIŞLAR İÇİN TIKLAYINIZ

Peyami Sefa KARABACAK-BSB-Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, " Bu yıl biz gelen turist sayısı itibariyle İngiltere’nin önünde yer alan bir ülke olduk. Şimdi istiyoruz ki Anadolu’nun her yanına turizmin bu bereketi dağılsın."dedi.

Bayraktar köyündeki Baksı Müzesiʹnde "Mesafe ve Temas" başlıklı serginin açılışına katılmak üzere uçakla Erzurumʹa indikten sonra karayoluyla Bayburtʹa gelen Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, Bayburt Valisi Hasan İpekʹi makamında ziyaret etti.

Anayasa halkoylaması kampanyası sırasında yaklaşık 2 yıl önce Bayburt’a geldiğini ifade eden Bakan Günay, Bayburt kalesine çıkıp kahvaltı yaptığını daha sonra Bayburt sokaklarını gezdiğini,Baksı köyüne gittiğini hatırlattı.

BAYBURT TARİH KOKUSU HİSSETTİĞİM ŞEHİRLERDEN BİRİSİDİR.

Bayburt Valisi Hasan İpek’e valilik görevine atandığı için hayırlı olsun dileklerini ileten Bakan Günay, " Bayburt benim çok uzun yıllardan beri hikâyesini anlattığım askerlik çağlarımdan bu yana bildiğim ve bir tarih kokusu hissettiğim şehirlerden birisidir. " dedi.

BU YIL BİZ GELEN TURİST SAYISI İTİBARİYLE İNGİLTERE’NİN ÖNÜNDE YER ALAN BİR ÜLKE OLDUK.

Bakan Günay konuşmasını şöyle sürdürdü: "Dünya Turizm Teşkilatıʹnın aylık yayın organında Türkiye özel bir paragraf olarak yer aldı. Ben geçen yıl bir hayal kuruyordum. Bu yıl İngiltere’yi inşallah geçeceğiz diye. Bu yıl gerçekten hayalimiz gerçekleşti. Allah milletimizin öteki güzel hayallerinin gerçekleşmesinde yardımcı olsun. Bu yıl biz gelen turist sayısı itibariyle İngiltere’nin önünde yer alan bir ülke olduk. Şimdi istiyoruz ki Anadolu’nun her yanına turizmin bu bereketi dağılsın. Güzel bir gelişme Belediye Başkanlarımız, milletvekillerimiz Anadolu’nun her bölgesinde bu potansiyeli işaretleyip gelip bizden hizmet konusunda yardım istiyorlar. Biz de sınırlı bütçe imkânları içerisinde elimizden geldiği kadar katkı yapıyoruz."

KALEDE BİR KURTARMA KAZISI YAPMAMIZ GEREKİYOR.

Son yıllarda bakanlık olarak Bayburt’a yönelik yoğun çalışmalar yaptıklarını belirten Bakan Günay, " Burada göreve geldiğimin ilk yıllarında Şair Zihni Kültür Merkezi’ni bitirmiştik. Kalede restorasyon çalışmalarımız vardı. Onların bir kısmını geçen gelişimizde görmüştüm. Arkadaşlarımız bu yıl da kaleyi onarım programı içine aldılar. Ondan daha önemlisi kalede bir kurtarma kazısı yapmamız gerekiyor. Kazı için ödenek sorun değil. Kazı için gereken ödeneği ben size rahatlıkla veririm. Kazı için dikkatli bir kazı ekibinin oluşması gerekiyor. Bu çalışmayı bu yıl yaparız. Aydıntepe yeraltı mağarasının gelişmesi için Vali Bey de bir yandan kaynak arayacak. Orman bakanlığı gibi çeşitli imkânlarla. Ben de kaynak bulmaya çalışacam. Abdulvahap Gazi Türbesi ile ilgili talebin yeni geliyor bana. Buna da bu sene bir miktar başlarız. "dedi.

KARADENİZ BÖLGESİNDE DE ‘YEŞİL TUR’ GÜZERGÂHI BAŞLASIN İSTİYORUZ.

Doğu Karadenizʹde 2009ʹda başlatılan Batı Akdeniz’in Mavi Yolculuk’una alternatif olan Yeşil Yol Projesiʹyle ilgili bilgiler de veren Bakan Günay, "İstiyoruz ki Samsun ve Trabzon havaalanına inen bir ziyaretçi Karadeniz yaylalarını her yayladan sonra sahile inmeksizin yayladan yaylaya geçerek görebilsin. Buna Yeşil Yol diyoruz. Türkiye’de çok bilinen bir Mavi Yol güzergâhı var. Güneybatı Akdeniz’de. Karadeniz bölgesinde de ‘yeşil tur’ güzergâhı başlasın istiyoruz.   Bayburt ve Artvin bu projenin dışında gözüküyordu. Bununla ilgili proje tamamlandı. Samsun, Ordu, Giresun, Gümüşhane Trabzon, Rize, Artvin, Bayburt ilerini kapsayan bir proje var. Bu çerçevede merkezi Giresun’da olan bir DOKAP kurduk. Geçen yıl da her vilayete bir milyondan fazla kaynak ayırdık. Gelecek kaynakla Bayburt yayla yollarını birbirine bağlama çalışmalarını devam ettirsin. Hangi vilayette bu projeye ciddi katkı verecek çalışma varsa biz onun katkılarını kendi imkânlarımızla koyacağız. Bizim derdimiz Karadeniz yaylalarına, Türkiye’nin doğusuna, Türkiye’nin güneydoğusuna, Orta Anadolu’ya turist götürmek. Tarihimiz var. Kış turizmi imkânlarımız var. Yaylarımız var. Anadolu’da çeşitli uygarlıklardan kalmış eselerimiz var. Hepsini ayağa kaldırıp Anadolu’ya bu bereketi taşımaya çalışıyoruz."diye konuştu.

Bakan Günay, Baksı Müzesi’ni bir çok platformda anlattığını da sözlerine ekledi.

Bayburt Valisi Hasan İpek ise turizmde Türkiye’nin 6. sıraya yükseldiğini belirterek, Bayburt’ta ciddi anlamda bir turizmin anlayışının gelişmiş durumda olduğunu kaydetti.

Turizm ve kültür ile ilgili ciddi çalışmalar yaptıklarını ifade eden Vali İpek, " Sayın bakanım bugüne kadar sizin destekleriniz hep oldu. Bundan sonra da olacaktır. Öncelikle Bayburt’a hoş geldiniz. Türkiye’nin hem tarihi eserlerinin çokça bulunduğu bir şehir hem de Baksı gibi modern müzesinin bulunduğu bir şehir Bayburt. Hoş geldiniz, şeref verdiniz. " diye konuştu.

Ziyarette bulunan iki önemli turizmci Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği (TYD) Başkanı Turgut Gür ve Türkiye’de önemli turizm tesislerinin sahibi Erol Aksoy da Bayburt turizmi için gerekli katkıyı yapacaklarını belirttiler.

Bakan Günay Baksı Müzesi’nde açılan yeni mekânları görmek ve yayla havası almak için Baksı’ya geçmeden önce Bayburt Valisi Hasan İpek Bakan Günayʹa Bayburt taşından yapılmış saat kulesi biblosu, Bayburt türküleri CD’si ve Bayburt turizmini tanıtan bir kitap hediye etti.

Bayburt Belediye Başkanı Hacı Ali Polat ise Bakan Günay’a seramik vazo hediye etti. Bakan Günay ise Bayburt Valisi İpek’e ve Belediye Başkan Polat’a Mehmet Akif kitabı hediye etti.

Ziyaretten sonrası Bakan Günay ve beraberinde gelenler Baksı Müzesi’ndeki depo müze ve sergi açılışına katılmak üzere Bayraktar / Baksı köyüne geçti. Peyami Sefa KARABACAK